Sağlık Hukuku ve SGK Kaynaklı Davalar

EBK Hukuk Bürosu ( Av. Egemen BÜYÜKKARAGÖZ ) olarak, 2013 yılından itibaren takip ettiğimiz ve uzmanlaşmış olduğumuz basında da geniş yer almış olan; özellikle bedeli yüksek olan ve SGK tarafından karşılanmayan kanser ilaçlarının veya diğer hastalıklarla ilgili ilaçların hastalara ücretsiz temin edilmesi,  hastaların bu ilaçlara ödemiş oldukları paraların hastalara tazmini, Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ( TİTCK)’nun endikasyon dışı ( yurt dışı) ilaç başvurularının reddine  ilişkin  işlemlerin iptali ile ilgili davalarımız, olumlu emsal kararlarını artırarak devam etmekle birlikte, bizler de vekilleri olarak hastaların ilaçlarına ücretsiz olarak kavuşmasından her geçen gün yeni bir sevinç duymaktayız. Büromuz ayrıca Malpraktis ( Yanlış tıbbi uygulama) kaynaklı tazminat davalarında da uzman kadroya sahiptir.

Emsal Kararlara Konu olan Basın Haberlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz

Bugüne kadar Akciğer Kanseri, Yumurtalık Kanseri , Meme kanseri, Mide Kanseri, Mesane Kanseri, Primer Amiloidoz  hastalıkları başta olmak üzere;

• Lenalidomide etken maddeli REVLİMİD isimli ilaç
  • Osimertinib etken maddeli  TAGRISSO isimli ilaç
  • Pembrolizumab etken maddeli KEYTRUDA isimli ilaç
  • Trastuzumab etken maddeli KADCYLA isimli ilaç
  • Ramucirumab etken maddeli CYRAMZA isimli ilaç
  • Pertuzumab etken maddeli PERJETA isimli ilaç
  • Trametinib etken maddeli  MEKİNİST isimli ilaç
  • Palbociclib etken maddeli  İBRANCE  ve REAMPLA isimli ilaç
  • Abemaciclib etken maddeli VERZENİOS isimli ilaç,
  • Adotrastuzumab emtansine etken maddeli ilaç

VALAMOR isimli ilaçlar hakkında çok sayıda vekilliği üstlendiğimiz davalarımız söz konusu olmuş ve davalarımız hastalar lehine sonuçlanmıştır. Hastaların bu ilaçları Mahkeme kararlarıyla ücretsiz olarak kullanmaları sağlanmış ve hastalarca ödenen ilaç bedellerinin hastalara iadesine ilişkin davalarımızda da olumlu sonuçlar alınmıştır.

Bedeli ödenecek ilaçlar listesinde yer almayan birçok ilacın dava yoluyla ücretsiz temin edilme ihtimalinin olduğu bilinmelidir. Gerek bahsedilen ilaçlar gerekse de  bedeli yüksek olan ve diğer kanser hastalıklarında veya kanser dışı diğer hastalıklarda da kullanılan başkaca ilaçlarda da emsal kararlarımızın gerekçeleri doğrultusunda benzer olumlu neticelerin alınabileceğini, Bedeli yüksek olan ve SGK tarafından karşılanmayan ( veya bedeli ödenecek ilaçlar listesinde yer almayan) ilaçlar için her hastanın dava açma hakkının olduğunu, sadece ilaç bedellerini karşılayamamaları sebebiyle hastaların ilaçlarından mahrum kalmaması gerektiğini belirtmek isteriz.

Büromuz Sağlık Hukuku alanında ve Sosyal Güvenlik Kurumuna karşı açılan ilaç bedellerinin iadesiyle ilgili tazminat davalarında da etkin tecrübeye sahiptir. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’na ( TİTCK ) yapılan endikasyon dışı -yurt dışı ilaç başvurularının reddine ilişkin işlemlerin İptali davaları ve bu davalar kapsamında Yürütmenin Durdurulması talepli başvurular ile hastaların bedeli yüksek veya düşük olan ilaçların, Mahkeme kararı doğrultusunda ücretsiz olarak temini ve  müvekkil hastaların doktorlarının tavsiye ettiği ilaçları kullanmalarına hukuki yönden destek vermekteyiz.

Aynı zamanda SGK’nın bedelini karşılamadığı ( SUT bedeli ödenecek ilaçlar listesinde yer almayan) ve kişilerin kendi imkanlarıyla satın aldıkları ilaç bedellerinin ( iadesine ) tazminine ilişkin hukuki başvuru ve davalar da, Hukuk Büromuzda profesyonel olarak takip edilmektedir.

Gerek Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ( TİTCK) ‘na karşı açılan idari işlemin iptali davaları, gerekse de SGK’ya karşı açılan ilaçların ücretsiz karşılanmasına ilişkin davalar ve gerekse de ödenen ilaç bedellerinin iadesine yönelik tazminat davalarında Hukuk Büromuz bu alandaki tecrübeli kadrosuyla faaliyetlerine devam etmektedir.

EBK Hukuk Bürosu